Regulamin placówki medycznej
§1 Postanowienia ogólne
- Nazwa i adres placówki: NOWA MEDICA SP. O.O., z siedzibą przy Ul. Cieplińskiego 4/5, 07-410 w Ostrołęce.
- Podstawa prawna działania: Placówka działa zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa polskiego, w szczególności ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej oraz rozporządzeniami Ministra Zdrowia.
- Cel działania: Świadczenie usług medycznych w zakresie diagnozy, leczenia oraz profilaktyki zdrowotnej na rzecz pacjentów.
- Zakres działalności: Placówka udziela świadczeń zdrowotnych z zakresu [wymienić rodzaje usług medycznych: np. podstawowej opieki zdrowotnej, specjalistycznych konsultacji, rehabilitacji, itp.].
§2 Prawa i obowiązki pacjentów
- Prawa pacjentów:
- Uzyskania informacji o swoim stanie zdrowia, diagnozie, planowanym leczeniu oraz ryzyku związanym z zabiegiem.
- Zachowania prywatności i godności osobistej podczas świadczenia usług medycznych.
- Dostępu do swojej dokumentacji medycznej zgodnie z przepisami prawa.
- Wyrażenia zgody lub odmowy na leczenie po uprzednim poinformowaniu o jego charakterze, celach i ryzykach.
- Poszanowania tajemnicy informacji medycznych przez personel placówki.
- Obowiązki pacjentów:
- Przestrzegania regulaminu placówki oraz zaleceń personelu medycznego.
- Podania rzetelnych informacji o stanie zdrowia, przeszłych chorobach, przyjmowanych lekach i innych istotnych kwestiach medycznych.
- Poszanowania mienia placówki oraz godności innych pacjentów i personelu.
- Terminowego regulowania opłat za świadczenia zdrowotne, jeśli są wymagane.
§3 Zasady rejestracji pacjentów
- Rejestracja wizyt: Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście, telefonicznie lub online za pośrednictwem strony internetowej placówki.
- Godziny pracy rejestracji: Rejestracja jest czynna w dni powszednie w godzinach 12-20, a w soboty w godzinach 9-14 z możliwością indywidualnych ustaleń w wyjątkowych przypadkach.
- Anulowanie wizyt: Pacjent ma obowiązek poinformować o odwołaniu wizyty co najmniej 24 godziny przed planowanym terminem. W przypadku braku odwołania, placówka może naliczyć opłatę za niewykorzystane świadczenie.
- Anulowanie wizyt pakietowych: Pacjent, który wykupił pakiet wizyt (płatnych z góry) ma obowiązek poinformować o odwołaniu wizyty nie później niż 24 godziny przed planowanym terminem. W przypadku braku odwołania taka wizyta przepada.
- Zadatek na kolejną wizytę: Pacjent, który nie stawi się na umówioną wizytę bez jej wcześniejszego odwołania, w przypadku rezerwacji kolejnej wizyty zobowiązany jest do wpłaty zadatku w wysokości ceny konsultacji/wizyty. Zadatek ten zostanie zaliczony na poczet opłaty za wizytę, jednak w przypadku ponownego niestawienia się bez wcześniejszego odwołania, ulega on przepadkowi.
§4 Świadczenia zdrowotne
- Rodzaje świadczeń: Placówka świadczy usługi w zakresie:
- konsultacje specjalistyczne,
- badania diagnostyczne,
- zabiegi medyczne,
- rehabilitacja i fizjoterapia.
- Warunki udzielania świadczeń: Świadczenia zdrowotne udzielane są na podstawie skierowania lekarza rodzinnego, specjalisty lub zgodnie z harmonogramem ustalonym podczas rejestracji pacjenta.
- Odpłatność za świadczenia: W przypadku usług komercyjnych pacjent zobowiązany jest do uiszczenia opłaty zgodnie z obowiązującym cennikiem dostępnym w rejestracji oraz na stronie internetowej placówki.
§5 Zasady postępowania w przypadku reklamacji
- Składanie reklamacji: Pacjent ma prawo do złożenia reklamacji w przypadku niezadowolenia z jakości świadczonych usług medycznych.
- Forma składania reklamacji: Reklamacje można składać pisemnie, mailowo lub bezpośrednio w placówce.
- Termin rozpatrzenia reklamacji: Placówka zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie do 14 dni roboczych od daty jej złożenia.
- Tryb odwoławczy: Pacjent, który nie jest zadowolony z rozstrzygnięcia reklamacji, ma prawo odwołać się do Dyrektora placówki lub do odpowiednich organów nadzoru medycznego.
§6 Postanowienia końcowe
- Zmiany regulaminu: Placówka zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie. Zmieniony regulamin wchodzi w życie po upublicznieniu go na stronie internetowej i w siedzibie placówki.
- Obowiązywanie regulaminu: Regulamin obowiązuje wszystkich pacjentów oraz personel placówki od dnia jego ogłoszenia.
- Kontakt: Wszelkie pytania dotyczące regulaminu można kierować do Dyrekcji placówki pod numerem telefonu 602 631 337 lub adresem e-mail rejestracja@nowamedica.pl.
Regulamin obowiązuje od dnia 20.11.2024.